AÖF ile ilgili Sık Sorulan Sorular ve Cevapları

AÖF ile ilgili Soru ve Cevaplarızı bu bölümde paylaşabilirsiniz.
Cevapla
Fays
Uzman Doktor
Mesajlar: 561
Kayıt: 12 Mar 2009, 16:21

AÖF ile ilgili Sık Sorulan Sorular ve Cevapları

Mesaj gönderen Fays » 22 Eyl 2011, 16:33

2 yıl üstüste kayıt yeniletmedim. Fakülteden kaydım silindi mi?

Açıköğretim sistemiyle öğretim yapan fakültelere kayıtlı öğrencilerin 2009-2010 öğretim yılından önce iki yıl üst üste kayıt yeniletmedikleri taktirde kayıtları Fakülte tarafından Öğretim ve Sınav Yönetmeliği gereğince silinmekteydi. Yapılan yönetmelik değişikliğine göre 2009-2010 öğretim yılından itibaren iki veya daha fazla yıl kayıt yeniletmeyen öğrencilerin kayıtları silinmemektedir. Öğrenimine devam etmek isteyen öğrenciler öğretim yılının başında kayıtlarını yeniletmek zorundadırlar.

Diplomamı kaybettim, yeniden diploma düzenlenebilir mi?

Diplomanın kaybı veya kullanılamaz duruma gelmesi hâlinde, mezunlara daha önce verilen diplomadaki bilgilerin aynen yer alması koşuluyla yeni bir diploma düzenlenir. Bu diplomanın ön yüzünde “İkinci Nüsha (Duplikata)” ibaresi yer alır. “İkinci Nüsha (Duplikata) Diploma”nın da kaybı hâlinde yeniden İkinci Nüsha (Duplikata) Diploma düzenlenmektedir.

“İkinci Nüsha (Duplikata) Diploma” isteyenler, Anadolu Üniversitesi Döner Sermaye İşletme Müdürlüğünün T.C. Ziraat Bankası Eskişehir Şubesi 40003689-5001 (IBAN TR240001000117400036895001) numaralı hesabına 80.00 TL. tutarındaki ücreti ödeyip bankadan aldıkları dekontun aslını dilekçelerine ekleyerek AÖF bürosuna başvurabilirler. “İkinci Nüsha (Duplikata) Diploma”, başvurudan itibaren en geç 20 gün içerisinde düzenlenmektedir.

“İkinci Nüsha (Duplikata) Diploma” düzenlenebilmesi için ödemeniz gereken tutarın bankaya mektup, posta havalesi, EFT, kargo vb. yolla gönderilmesi hâlinde işlem yapılmaz ve yatırılan tutar iade edilmez.

Kaybolan diplomanın bulunması veya “İkinci Nüsha (Duplikata) Diploma” düzenletilmesinden vazgeçilmesi halinde bankaya yatırılan tutar geri verilmez.


Diploma yerine çıkış belgesi ya da mezuniyetimi gösteren belge alabilir miyim?


Mezunlarımıza diploma haricinde geçici mezuniyet belgesi, öğrenim belgesi, yazı gibi mezuniyeti belirten hiçbir belge verilmemektedir. Bu nedenle mezunlar Dekanlık, Merkez Büro veya AÖF bürolarından diploma dışında herhangi bir mezuniyet belgesi talebinde bulunmamalıdır; bu yöndeki talepler kesinlikle dikkate alınmayacaktır.


Öğrencilik durumum hakkında askerlik şubesine ne zaman bilgi gönderilmektedir?

Öğrencilerimizin askerlik tecil işlemleri için öğrenci durumları Fakülte tarafından her öğretim yılı bütünleme sınav sonuçlarına göre ve yeni kayıt sonrası kayıt tarihinden itibaren iki ay içersinde doğrudan Askerlik Şubelerine bilgi verilmek üzere, M.S.B. Askeralma Daire Başkanlığına toplu olarak gönderilmektedir. Fakültemizce öğrencilik durumu zamanında bildirilmiş olmasına rağmen bazı askerlik şubeleri, öğrencilerimize duyuru çıkararak öğrenci durum belgesi istemektedirler. Böyle bir durumla karşılaşan öğrenciler, AÖF bürolarına bizzat başvurarak veya posta yoluyla Öğrenci Durum Belgesi (EK-C2) alabilirler.

Öğrenci harçları hangi bankaya ödenmektedir?

Yeni kayıt veya kayıt yenileme için yatırılması gereken “Öğretim Gideri” ve “Cari Hizmet Maliyetlerine Öğrenci Katkı Payı” 1. ve 2. taksit ödemesi T.C. kimlik numarası ile Vakıfbank’ın herhangi bir şubesine, Vakıfbank’ta hesabınız varsa İnternet üzerinden, Vakıfbank ATM’lerinden (Kartlı Ödeme-Kartsız Ödeme) veya telefon bankacılığı ile ödeme şeklinde yapılabilinmektedir.

Fakülteden kaydımı sildirmek istiyorum. Nasıl sildirebilirim?

Kayıt sildirmek isteyen öğrencilerin, aşağıda belirtilen belgeleri tam olarak hazırlayarak AÖF bürolarından birine bizzat başvurmaları gerekmektedir. “Öğretim Gideri” ve “Cari Hizmet Maliyetlerine Öğrenci Katkı Payı” 2. taksit borcu olan öğrencilerin kayıtlarının silinebilmesi için AÖF bürosuna başvurmadan önce 2. taksit borçlarını ödemeleri gerekmektedir.

Kayıt sildirmek için öğrencilerin;
a) Kaydını sildirmek istediğini açıkça belirten imzalı ve tarihli dilekçeyi,

b) Öğrenci kimlik kartını, başvurdukları AÖF bürosuna vermeleri gerekmektedir.

Öğrenci kimlik kartını ibraz edemeyenlerin özel belgelerle kimliğini kanıtlamaları gerekmektedir. Aksi takdirde kayıtları silinmez.

Kayıt silme işlemi; öğrenciye, ilgili askerlik şubesine, Anadolu Üniversitesi otomasyon sistemine aynı anda bildirildiği ve kayıt silme işleminin iptal edilmesi mümkün olmadığı için öğrencilerimiz kayıt silme konusunda kesin kararlarını vermeden AÖF bürolarına başvurmamalıdırlar.

Onur veya Yüksek Onur belgesi kimlere düzenlenmektedir?

Açıköğretim sistemine göre öğretim yapan fakültelere kayıtlı öğrencilerden;
İlk kez eğitim gördüğü sınıfta tekrar aldığı dersler dâhil bütün derslerini başarmış ve not ortalaması 87,50 veya üzeri olanlar yüksek onur öğrencisi; not ortalaması 75,00 ile 87,49 arasında olanlar onur öğrencisi sayılır.

Not ortalaması 87,50 veya üzeri olanlar “Yüksek Onur Öğrencisi”, not ortalaması 75,00 ile 87,49 arasında olanlar “Onur Öğrencisi” olarak mezun olur. Ancak disiplin cezası alan öğrenciler belirtilen not ortalamalarını sağlasalar bile “Yüksek Onur Öğrencisi” veya “Onur Öğrencisi” olarak mezun olamaz.

Ön Lisans Yazısı nasıl alabilirim?

Öğretim süresi dört yıl olan Açıköğretim, İktisat, İşletme Fakülteleri lisans programları öğrencilerinden 1. ve 2. sınıf derslerinin tamamından başarılı olan öğrenciler, istedikleri takdirde AÖF bürolarına dilekçeyle başvurarak ön lisans yazısı alabilirler.

Başvuran öğrencilere ön lisans yazısı, yıl sonu veya bütünleme sınav sonuçlarının açıklandığı tarihten itibaren 10 gün sonra verilmektedir.



Cevapla

“Soru - Cevap” sayfasına dön