1. sayfa (Toplam 3 sayfa)

NEDEN MATEMATİK ÖĞRENİYORUZ ?

Gönderilme zamanı: 08 Şub 2007, 16:20
gönderen admin
NEDEN MATEMATİK ÖĞRENİYORUZ ?


Matematik uygarlığın aracıdır. Matematik çok yönlü bir bilimdir. Yayılma alanının ve derinliğinin sınırı yoktur. Bilim ve teknolojide olduğu kadar günlük yaşamda da vazgeçilmezdir. Çağlardan çağlara taşınan, ulusal sınır tanımayan, etkili, sağlam ve evrensel bir kültürdür.

İnsanoğlu varoluşundan beri korkuyla, şüpheyle ve merakla içinde yaşadığı evreni tanımaya, doğa olaylarını açıklamaya ve doğaya egemen olmaya uğraşmaktadır. Gizlerini bilmediği için doğa olaylarını, yüzbinlerce yıl boyunca, korkuyla gözleyen insanoğlu, doğaya egemen olmak zorunda olduğunu kavradıktan sonra onunla amansız bir mücadeleye girmiştir. Bu mücadelede onun en hünerli aracı matematiktir. Tarih öncesi zamanlardan beri insanoğluna doğa üstü görünen pek çok olayın bilimsel açıklaması matematik ile yapılabilmiştir, evrenin mükemmel düzeni matematik ile ortaya konulmuştur. Örneğin, gök cisimlerinin hareketi, insanoğlunun daima merak ettiği hatta korktuğu olgulardandı. Şimdi Ay'ın ve Güneş'in tutulmasından korkmuyoruz; hatta tutulmaların ne zaman ve nerede olacağını çok önceden hesaplayabiliyoruz. Gök gürlemesinden, yağmurdan, selden korkmuyor; barajlar kuruyor, evlere, fabrikalara enerji akıtıyoruz. Dünyada ve hatta gezegenler arasında etkin bir haberleşme ağı yaratıyor, üstün bir iletişim ortamı kuruyoruz. Temeli matematiğe dayanan Elektrik ve Magnetizma Kuramı olmasa günümüzün enerji ve iletişim sistemleri çalışmazdı; yani radyolarımız çalışmaz, televizyonlarımız göstermez; barajlarımız elektrik üretmezdi. Işığın nasıl yayıldığını kolayca açıklıyoruz. Işığı yalnız aydınlatmada kullanmıyoruz; örneğin, x ışınlarını, lazer ışınlarını insanlığın sağlığı, refahı ve mutluluğu için kullanabiliyoruz. Süper bilgisayarlar üretiyor ve binlerce kişinin binlerce yılda bitiremiyeceği işlemleri saniyelerde yapıyoruz. Romantizmin başlıca kaynağı olan Ay'a ayak basıyoruz...

Bütün bunları matematikle yapıyoruz.

Matematiğin uygulanmadığı hiçbir teknik alan yoktur... Matematik yalnızca çağdaş bilim ve tekniğin temel aracı değildir... Tıp, sosyal, siyasal, ekonomi, işletme, yönetim v.b. bilimler de matematiksel yöntemlere dayanmak zorundadır. Kısaca matematik, insan aklının yarattığı en büyük ortak değerdir. Evrenselliği onun gücüdür. çağları aşarak bize ulaşmıştır, çağları aşarak yeni kuşaklara ulaşacaktır. Büyüyerek, gelişerek, insanlığa hizmet edecek; her zaman taze ve doğru kalacaktır.

Bu nedenle, matematik öğretimi bütün dünya ülkelerinde özel bir önem ve önceliğe sahiptir.

Re: NEDEN MATEMATİK ÖĞRENİYORUZ ?

Gönderilme zamanı: 09 Ağu 2008, 22:35
gönderen azra
çokk gzl bi yzı
ama bu matematiği genede sewilir bi hale getirmiyo
çok zor we karmaşık konular war
zorlayıcı formüller fln :cry:
ewt yararlı bişi tabikide ama
bide daha anlaşılabilir bi hale getiseler şu konuları daha eyi olcak :lol:


öğreniyoruz yada öğrenmeye çalışıyoruz ewt ama
nie daha neşeli yapmayalım bu işi :mrgreen:

Re: NEDEN MATEMATİK ÖĞRENİYORUZ ?

Gönderilme zamanı: 10 Ağu 2008, 12:36
gönderen edebiyatçı
Bence matematik korkulduğu kadar zor ve karışık değil bzimki sadece önyargı onu yıkarsak başarırız.
Matematik gerçekten önemli öğrenmeliyiz ama tabi sistemimizdeki matematik öğretmekten çok insanın kafasını karıştırıyor haksızmıyım. :)

Re: NEDEN MATEMATİK ÖĞRENİYORUZ ?

Gönderilme zamanı: 10 Ağu 2008, 17:21
gönderen edebiyatçı
MATEMATİK EĞİTİMİ ÜZERİNE
Ülkemizde bir şeyin ders konusu olması o şeyin mahiyetinin önüne geçen bir konu olarak tezahür etmektedir.Yani bir şeyin dersleşmesi,müfradata sokulmasıyla kendisi arasında bir uçurum olabiliyor.Onun için ben diyorum ki insanlarımızın bir şeyden nefret etmesinimi istiyorsunuz? Onu müfretata sokun.Böylece onu sevimsiz ve işlevsiz hale getirmiş olursunuz.Matematik okulun,müfredatın ve toplumun en sevimsizleştirilmiş şiiri olarak bize hiçbirşey söylemiyordu.Çünkü karnemize bakıldığında ilkin matematiğe bakılır matematik dersimiz iyi ise zeki olduğumuz söylenirdi.Hiçbir anlamı olmayan semboller,çeşitli düzeneklerle anlamsız ve karşılığı olmayan modüller üretiliyordu.
-5.-4=+20 komik ve şarlatanca.Çünkü kimse bize negatif nedir?negatif sayı nasıl olur?nasıl düşünülmüş?nasıl tasarlanmış?niçin böyle bir yola başvurulmuş gibi cevaplar verme ihtiyacı duymuyordu.Herkes bizim,bazı süreçlerin sonucu olan sembollerle işlemler yapmamazı ve ona bağlı olarak ezberlediğimiz formüller çerçevesinde bazı sorulara ki,hiç anlamı olmayan sorulara,cevaplar bulmamızı istiyordu.Bu yüzden zeki olan bir insan matematiği çok kolay öğreniyor,ama aynı ölçüdede çok çabuk unutuyordu.Çok çabuk unutmamıza dayalı olarak öğretmenler diyorlardı ki çok pratik yaparsanız unutmazsınız.Aslında onların kasdettiği şey hafızlığın başka biçiminden başka bir şey değildi. O yüzden de her sene benzer şeyleri öğreniyor gelecek sene onları yeniden öğrenme ihtiyacı duyuyorduk. Garip bir biçimde bizler senelerce aynı şeyleri öğrenen ve aynı şeyleri unutan bir nesil oldukÇünkü okulda öğrendiklerimiz ne hayatımızı zenginleştiriyor ne de entellektüel perspektifimize bir zenginlik katıyordu.Bu kısır döngü hiç bitmiyordu.
İmajı güçlü derslerin ki bunun en başında matematik geliyor,içeriğinin neden bu şekkilde olduğu anlaşılmıyor.Üstelik bir yere yetişecekmişiz gibi öğreniyoruz fakat hiçbir şeyde öğrenmiyoruz.Kalabalık ve tedirgin edici.Manevi hazzı hiç yok.Hiçbir bilgi faaliyetini kendisiyle ilgili bir amaçla öğrenemiyoruz.Bize şu bilgiyi neden öğreniyorsun diye sorulduğunda biz cevap olarak şunu öğrenmenin şu faydası var ya da şu önemi var diyemiyoruz.Ancak başka gerekçelerle açıklıyoruz.Mesela sınavda çıkar gibi.Bu da bilginin erdemsiz hale gelmesine sebebiyet veriyor.Son yıllarda Türkiye' de ilim,sanat ve bilimin değer kaybetmesinde bu anlayışın rolü büyüktür.Herkes bir şekilde ilim irfanla iç içe fakat ortada ilim ve bilim sevgisi ve erdemi yok.Çünkü ilim çok basit pragmaların aracı. Matematik uğraşı tarih boyunca bütün filozofların hakikat arayışı olarak geliştirdiği bir disiplindir.Ne yazık ki o şimdi çok sıradan şeylerin aracı olarak boy gösteriyor.Batıda teknik gelişmenin aracına dönüşen bu disiplin, bizde ise tamamen manasız bir semboller yığını haline gelmiştir.
Bu yüzden önce neyi niçin öğreneceğimize karar vermeliyiz.Bu matematik için de geçerli. Öğrenmenin bir amacı,bir ahlakı ve bir faydası olmalı.Bu yüzdende okulları sadece sıradan ve süreğenkontrol noktaları olmak vasfından çıkartarak ona ilim zerafetini yeniden kazandırmak gerekmektedir.Böylece mahiyet sembollerin sayı doğrusunda dirsek hizası almasından daha derin bir nitelik kazabilir.
Aristoteles'in de dediği gibi '' insan doğal olarak bilmek ister'' doğal olan bu arzuyu çileye dönüştürmeye hakkımız yok diyorum.
Ali ÖZTÜRK

Re: NEDEN MATEMATİK ÖĞRENİYORUZ ?

Gönderilme zamanı: 10 Ağu 2008, 18:46
gönderen edebiyatçı
yazıyı beğendinmi?

Re: NEDEN MATEMATİK ÖĞRENİYORUZ ?

Gönderilme zamanı: 10 Ağu 2008, 18:47
gönderen edebiyatçı
bende sözelciyim ama pişman değilim elimde olanla mutlu olmaya çalışıyorum

Re: NEDEN MATEMATİK ÖĞRENİYORUZ ?

Gönderilme zamanı: 10 Ağu 2008, 18:51
gönderen azra
yazı gzl
saolsınn
ama bnm mat. olan fikrim deişmez
bnde önyargılıyım mat. karşı ama herkesin yetenekleri başka yöne çalışıyo işte
bnmde tarihim iyidir sprdir fiziği sewerim :D
onlarla yetiniom
mat. kalsın istemezz :lol:

Re: NEDEN MATEMATİK ÖĞRENİYORUZ ?

Gönderilme zamanı: 10 Ağu 2008, 18:58
gönderen edebiyatçı
Bu yazı benim amcama ait benim çok hoşuma gitti bende sizlerle paylaşmak istedim.

Re: NEDEN MATEMATİK ÖĞRENİYORUZ ?

Gönderilme zamanı: 10 Ağu 2008, 19:34
gönderen azra
edebiyatçı yazdı:Bu yazı benim amcama ait benim çok hoşuma gitti bende sizlerle paylaşmak istedim.
aaaaaaaaaa cidden mii :D
çok gzlmiş yaa
tebriklerr spr yazmış :D

Re: NEDEN MATEMATİK ÖĞRENİYORUZ ?

Gönderilme zamanı: 20 Nis 2009, 18:31
gönderen suheda
metemetik öğrenmeyi ne kadar çok isterdim aslında kafam da basıyo ama :?:

Re: NEDEN MATEMATİK ÖĞRENİYORUZ ?

Gönderilme zamanı: 20 Tem 2009, 12:43
gönderen mihriban
matematik güzel......ama çok zor.4dönemdir kalıyorum.matematik 1 denmuaf bile oldum.geçemiyorum yaaaa.sinir oluyorum.ayrıca yazılan yazı güzel olmuş.matematik hakkında.

Re: NEDEN MATEMATİK ÖĞRENİYORUZ ?

Gönderilme zamanı: 05 Eki 2009, 22:58
gönderen şirine
matematikden hiç anlamadım anlamıyorum da.. ne kadar çalışsam da olmuyo :S aslında zorunlu ders olmasa.. isteyen alsın bizde rahat edelim :)

Re: NEDEN MATEMATİK ÖĞRENİYORUZ ?

Gönderilme zamanı: 17 Ara 2009, 20:17
gönderen SRNarin
Matematik kadar quzeL bir ders varmidir ki ? Herzaman bu konuda tek kaLmisimdir .. Nedense kimse matematiqi sevmez :) Tabiki zevkLer ve renkLer tartisiLmaz .. Konu icin tskLer ..

Re: NEDEN MATEMATİK ÖĞRENİYORUZ ?

Gönderilme zamanı: 26 Oca 2010, 00:23
gönderen bayan_esinti
çalıştığın zaman iyidir ben bunu gördüm..en nefret ettiğim derstir bu ve ben bu dönem bikaç soru çözdüm ilk defa :mrgreen: ezber istemeyen nadir derslerden biri ya ezber yapa yapa beynimiz doldu zaten :oops:

Re: NEDEN MATEMATİK ÖĞRENİYORUZ ?

Gönderilme zamanı: 12 Şub 2010, 10:57
gönderen LiLy_
azra yazdı:çokk gzl bi yzı
ama bu matematiği genede sewilir bi hale getirmiyo
çok zor we karmaşık konular war
zorlayıcı formüller fln :cry:
ewt yararlı bişi tabikide ama
bide daha anlaşılabilir bi hale getiseler şu konuları daha eyi olcak :lol:


öğreniyoruz yada öğrenmeye çalışıyoruz ewt ama
nie daha neşeli yapmayalım bu işi :mrgreen:
katılıyorum :)